Οι σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων των 5ου, 8ου και 1ου δημοτικών σχολείων συνδιοργανώνουν το 1ο μαθητικό τουρνουά σκακιού.
Θα πραγματοποιηθεί στον χώρο του 5ου – 11ου δημοτικού το Σάββατο 24/11 και ώρα 18:00.
Το τουρνουά απευθύνεται σε όλα τα παιδιά και όχι μόνο σε αυτά του λαμβάνουν μέρος σε συλλόγους ή στην απογευματινή δραστηριότητα.

Δηλώστε τη συμμετοχής σας εδώ:
https://syllogos-gonewn-virona-5dim.webnode.gr/diloseis-symmetochis-sto-1o-toyrnoya-skakioy/

Τα οφέλη για το παιδί από την εμπλοκή με το Σκάκι.

Έχει αποδειχτεί, από πληθώρα επιστημονικών ερευνών που διεξήχθησαν και διεξάγονται ακόμη (Aciego, Garcia & Betancort, 2012), ότι ένα παιδί ωφελείται πολλαπλά από την εκμάθηση του σκακιού και την ενασχόληση με αυτό.

Οι μαθητές/-τριες  που μαθαίνουν και παίζουν σκάκι δείχνουν συστηματικά καλύτερη επίδοση, σε σχέση με αυτούς που δεν παίζουν, σε μαθήματα όπως τα Μαθηματικά, οι Υπολογιστές, οι Φυσικές Επιστήμες κλπ (Bart, 2014). Είναι χαρακτηριστικό ότι τμήματα μαθητών που κάνουν σκάκι υπερτερούν στα αντικείμενα αυτά ακόμη και από μαθητές που κάνουν τα ίδια τα αντικείμενα σε επιπλέον ώρες (Trinchero & Sala, 2016) !! Οι αρετές που αναπτύσσει το σκάκι όπως:
 η εκτίμηση των θέσεων, η πρόβλεψη, η ανάλυση των δεδομένων, οι νοητικές διακλαδώσεις “if…then…, else” και άλλες, αποδεικνύονται πολύτιμες για τους μαθητές και τις μαθήτριες ως προς τις σχολικές τους επιδόσεις.

Αντίστοιχα πλεονεκτήματα  εμφανίζουν  τα παιδιά που παίζουν σκάκι και σε πτυχές της ψυχοσύνθεσης, της κοινωνικής ζωής και προσωπικότητάς τους (Gobet, de Voogt & Retschitzki, 2004)., όπως είναι ενδεικτικά:
η «τιμωρία» (ήπια) για το «λάθος», η – εν γένει –  απουσία της τύχης ως παράγοντα του αποτελέσματος, η αναγνώριση της ανωτερότητας του αντιπάλου, η βελτίωση μέσα από την αυτοκριτική, η λήψη αποφάσεων τελεσίδικα κλπ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τέτοιου είδους  αρετές που αναδεικνύει το σκάκι περιέχονται και σε πολλές καθημερινές εκφράσεις της γλώσσας μας. Π.χ.: «επέλεξε τη σωστή κίνηση», «έκανε κίνηση-ματ», κ.ά.

Για αυτούς του λόγους είναι πολύ σημαντικό – για κάποια χρόνια της σχολικής του ζωής – κυρίως της πρώιμης στο Δημοτικό, ένα παιδί να μαθαίνει και να παίζει σκάκι. Σε πολλές προηγμένες χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής και της Ασίας (Γαλλία, Αργεντινή, Ισπανία),  το σκάκι είναι μέρος του – προαιρετικού κυρίως –σχολικού προγράμματος, ενώ π.χ. στις Η.Π.Α και στην Αγγλία το σχολικό σκάκι είναι ένα ξεχωριστό άθλημα με εκπαίδευση μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων κλπ.

Να τονιστεί ότι το σχολικό σκάκι είναι κυρίως χαρά και παιγνίδι για το παιδί και διαφοροποιείται από το αθλητικό σκάκι και το σκάκι πρωταθλητισμού , τα οποία έχουν άλλους προσανατολισμούς και ασκούνται κύρια μέσα από τους Σκακιστικούς συλλόγους, στην Ελλάδα και τον κόσμο. ΄

Άλλωστε τα οφέλη από το σκάκι αφορούν την ήπια εμπλοκή, κυρίως, με αυτό και όχι την εντατική πολυετή ή επαγγελματική ενασχόληση, όπου τέτοια νοητικά και ψυχοκοινωνικά αποτελέσματα δεν προκύπτουν (Gobet, & Campitelli, 2006).

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.